Якщо вас підозріло часто відвідує думка: «Я займаюся зовсім не тим», — то для вас ця стаття точно мастрід. Її героїня 7 років присвятила вивченню «не своєї» професії, та потім віднайшла себе й самостійно освоїла фах мрії. Work.ua впевнений, цей матеріал надихне усіх, хто планує або мріє про карколомні зміни у кар’єрі.

Також почитати розповідь Христі буде корисно тим, хто цікавиться маркетингом і хоче поглянути на галузь зсередини, дізнатися, чи реально вивчитися на маркетолога самостійно.

Христя Сушко
Христя Сушко
творчий контент-менеджер, маркетологічний стратег-початківець

Якби мені сказали у 2013 році, коли я вступала до коледжу на дизайнера, що я буду розповідати у статті про фах маркетолога, я б дуже посміялась. Я ніколи не бачила себе в рекламі, а тим паче в маркетингу. Для мене це було поза межами реального, і людей, які крутились в digital, я вважала недосяжними для мене.

Провчившись 7 років на дизайнера інтер’єру, я зрозуміла, що не хочу ним бути. Чому? Я й досі ставлю собі це питання, найімовірніше, на це повпливала сучасна система освіти, яка відбила бажання розвиватись у сфері дизайну. В цей момент я не знала, куди йти і яку шукати роботу, але все склалось саме. Друг запропонував мою кандидатуру на посаду контент-менеджера в компанію, де працював сам.

Мене взяли. Так, людей без досвіду теж беруть на роботу. Головне — велике бажання.

Так почався мій шлях маркетолога. Все розпочиналось з навчання. Мені потрібно було вивчити все те, що всі вже і так знали. В моєму словниковому запасі з’являлися нові слова: офер, СТА, дескриптор, лід, АIDA, 4U, цільова аудиторія, воронка продажів, конверсія, UTM, LTV тощо. Я розбиралась з рекламними текстами, та чим вони відрізняються від SMM. Вчила основи таргету, але він мені не піддавався. Я намагалась зрозуміти, що таке конверсія та ROAS, що таке landing page і WordPress.

Мені було настільки цікаво, що я могла до ранку дивитись вебінари та online-лекції. Це стало для мене сюрпризом, оскільки я ніколи не бачила себе в рекламі чи маркетингу. Все, що я знала про рекламу до цього моменту, — новорічна вантажівка Coca-Cola.

Виявилося, стати маркетологом з нуля складно, але можливо.

На початку я вбивала в пошук «Як стати маркетологом?», «Секрети успішного маркетолога» та схожі запити, з надією зрозуміти як краще починати свій шлях. Але вже тоді я зрозуміла, що в інтернеті багато «води» і тому навчалась за матеріалами, які мені давав РМ (рroject-менеджер — прим. ред.).

Я подивилась близько 10 відео про брендинг та стратегію, прочитала «Пиши, скорочуй», списала близько 20 сторінок про тексти для сайту та формування заголовків і ще досі навчаюсь.

Практично місяць я вивчала основи маркетингу і в голові тримала думку: «Чому немає якогось курсу, де б мене навчили цього за декілька днів?» Але тоді я вчилась всього сама, списуючи блокноти та ручки.

Я вийшла на роботу в перший день карантину. От така іронія: все було проти мене. З колективом я нормально познайомилась вже після того, як пропрацювала 2 місяці. Це теж вплинуло на моє становлення як маркетолога, адже для того, щоб зануритись у цю сферу повністю, треба оточувати себе людьми з галузі.

За недовгий час роботи в Insight agency (компанія-організатор online-конференції з маркетингу для початківців та досвідчених маркетологів Ukrainian Digital Forum) я зрозуміла, що змінювати життя можна в будь-який момент. Неважливо, чи тобі 17 і ти лише закінчив школу, чи тобі 22 і ти студент останнього курсу, котрий не хоче працювати за професією, навіть, коли тобі 45 і ти вже 20 років працюєш на одній і тій сам роботі, проте хочеш почати щось нове.


Також хочете працювати у маркетингу? Зараз на Work.ua понад 3 000 вакансій у категорії «Маркетинг, реклама, PR», на багато з них можна відгукнутися, навіть якщо у вас немає досвіду. Тож знаходьте свою ідеальну вакансію на Work.ua та надсилайте резюме — годі сумніватися!


Читайте також