- 6216
Як вчитися на дизайнера, а стати маркетологом — історія з перших вуст
Work.ua разом з маркетологинею Христею Сушко підготував для вас чергову історію про успішне освоєння нової професії з нуля. Читайте, надихайтеся й уперед до мрії!
Якщо вас підозріло часто відвідує думка: «Я займаюся зовсім не тим», — то для вас ця стаття точно мастрід. Її героїня 7 років присвятила вивченню «не своєї» професії, та потім віднайшла себе й самостійно освоїла фах мрії. Work.ua впевнений, цей матеріал надихне усіх, хто планує або мріє про карколомні зміни у кар’єрі.
Також почитати розповідь Христі буде корисно тим, хто цікавиться маркетингом і хоче поглянути на галузь зсередини, дізнатися, чи реально вивчитися на маркетолога самостійно.
Якби мені сказали у 2013 році, коли я вступала до коледжу на дизайнера, що я буду розповідати у статті про фах маркетолога, я б дуже посміялась. Я ніколи не бачила себе в рекламі, а тим паче в маркетингу. Для мене це було поза межами реального, і людей, які крутились в digital, я вважала недосяжними для мене.
Провчившись 7 років на дизайнера інтер’єру, я зрозуміла, що не хочу ним бути. Чому? Я й досі ставлю собі це питання, найімовірніше, на це повпливала сучасна система освіти, яка відбила бажання розвиватись у сфері дизайну. В цей момент я не знала, куди йти і яку шукати роботу, але все склалось саме. Друг запропонував мою кандидатуру на посаду контент-менеджера в компанію, де працював сам.
Мене взяли. Так, людей без досвіду теж беруть на роботу. Головне — велике бажання.Так почався мій шлях маркетолога. Все розпочиналось з навчання. Мені потрібно було вивчити все те, що всі вже і так знали. В моєму словниковому запасі з’являлися нові слова: офер, СТА, дескриптор, лід, АIDA, 4U, цільова аудиторія, воронка продажів, конверсія, UTM, LTV тощо. Я розбиралась з рекламними текстами, та чим вони відрізняються від SMM. Вчила основи таргету, але він мені не піддавався. Я намагалась зрозуміти, що таке конверсія та ROAS, що таке landing page і WordPress.
Мені було настільки цікаво, що я могла до ранку дивитись вебінари та online-лекції. Це стало для мене сюрпризом, оскільки я ніколи не бачила себе в рекламі чи маркетингу. Все, що я знала про рекламу до цього моменту, — новорічна вантажівка Coca-Cola.Виявилося, стати маркетологом з нуля складно, але можливо.
На початку я вбивала в пошук «Як стати маркетологом?», «Секрети успішного маркетолога» та схожі запити, з надією зрозуміти як краще починати свій шлях. Але вже тоді я зрозуміла, що в інтернеті багато «води» і тому навчалась за матеріалами, які мені давав РМ (рroject-менеджер — прим. ред.).
Я подивилась близько 10 відео про брендинг та стратегію, прочитала «Пиши, скорочуй», списала близько 20 сторінок про тексти для сайту та формування заголовків і ще досі навчаюсь.
Практично місяць я вивчала основи маркетингу і в голові тримала думку: «Чому немає якогось курсу, де б мене навчили цього за декілька днів?» Але тоді я вчилась всього сама, списуючи блокноти та ручки.
Я вийшла на роботу в перший день карантину. От така іронія: все було проти мене. З колективом я нормально познайомилась вже після того, як пропрацювала 2 місяці. Це теж вплинуло на моє становлення як маркетолога, адже для того, щоб зануритись у цю сферу повністю, треба оточувати себе людьми з галузі.За недовгий час роботи в Insight agency (компанія-організатор online-конференції з маркетингу для початківців та досвідчених маркетологів Ukrainian Digital Forum) я зрозуміла, що змінювати життя можна в будь-який момент. Неважливо, чи тобі 17 і ти лише закінчив школу, чи тобі 22 і ти студент останнього курсу, котрий не хоче працювати за професією, навіть, коли тобі 45 і ти вже 20 років працюєш на одній і тій сам роботі, проте хочеш почати щось нове.
Також хочете працювати у маркетингу? Зараз на Work.ua понад 3 000 вакансій у категорії «Маркетинг, реклама, PR», на багато з них можна відгукнутися, навіть якщо у вас немає досвіду. Тож знаходьте свою ідеальну вакансію на Work.ua та надсилайте резюме — годі сумніватися!
2 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Дякую за історію. Надихає. Сам працював останні 6 років інженером, але зарплата під час війни почала повільно деградувати. Але, не скаржуся, тому що начебто і моє бажання працювати так як раніше зникло. Зараз курси з маркетингу начебто коштують не космічно (дивився тут https://coursehub.com.ua/courses/marketing/) — думаю, що зможу потягнути 300−400 баксів за навчання. Побачимось десь там, у маркетингу :)