- 4465
Гейміфікація як спосіб мотивації для Y-ів і Z-ів
Які тільки цікавинки не вигадують HR-и, щоб підвищити лояльність та залученість співробітників, особливо покоління Y та Z. У пригоді може стати гейміфікація.
Чи знайоме вам відчуття, коли на роботі все начебто ок, але чогось не вистачає? Іскри, динаміки, азарту. Чогось такого, що б приємно лоскотало власне его. Щоб робочий ранок починався не лише «з кави», а ще й з драйву. Гейміфікація — це один із найдієвіших сучасних способів збадьорити та мотивувати команду. Особливо, якщо в ній переважають покоління, які за своєю природою «геймери».
Володимир Курило, СЕО компанії CleverStaff, розповів Work.ua, як правильна гейміфікація може підвищити мотивацію та продуктивність працівників, особливо молодих.
Сенс гейміфікації полягає в тому, щоб подолати робочу рутину, через яку роботодавці з прикрістю спостерігають зниження мотивації співробітників. Це можуть бути офлайн і онлайн-інтерактиви, різні «ачівки», квести, змагання, рейтинги тощо. Формат — від «вирізаємо сніжинки власноруч» до потужних програмних комплексів зі складною архітектурою та математичними моделями.
Головна мета — підняти настрій в команді, урізноманітнити робочий процес, додати ігрові елементи у звичні задачі. У такий спосіб залученість в роботу може збільшитись на 48%.
Великі світові бренди вже давно використовують гейміфікацію для підвищення мотивації та продуктивності своїх співробітників. Наведу яскраві приклади.
Хочеш працювати — відкрий готель!
Так, напередодні відкриття нового готелю рекрутери Marriott пропонують кандидатам-менеджерам пограти у комп’ютерну мінігру My Marriott Hotel. А саме — відкрити власний віртуальний готель або ресторан, підібрати туди необхідне обладнання, знайти персонал, побудувати процес. Одним словом, показати себе «у справі». Тим часом компанія спостерігає та обирає найкращих.
Більше гри — менше біди
В таких гігантах як Walmart, безпека праці має особливе значення. З метою її підвищення була розроблена ігрова платформа, де співробітники вивчали курс з безпеки. Найбільш успішні отримували бонуси та міняли їх на усілякі нематеріальні блага. В результаті кількість надзвичайних ситуацій знизилась на 54%, а рівень залученості сягнув аж 91%!
Як продати «слона»... тренажеру
Компанія SAP, щоб підвищити рівень знань співробітників про продукти, запровадила спеціальний застосунок — симулятор комунікації з клієнтом. Співробітники спілкуються з віртуальним покупцем, розповідають про переваги продукту, намагаються продати. Найкращі отримують спеціальні значки та бейджі.
Якщо зосередити фокус на гейміфікації, яка скерована саме на рекрутерів і HR-менеджерів, — в цій ніші маємо багато цікавих кейсів.
Рекрутери грають і виграють: досвід Cisco
Компанія гейміфікувала одразу кілька своїх програм. Спочатку — для навчання та розвитку рекрутерів і HR. Потім — соціальні мережі та тренінги, з метою вдосконалення їхніх скілів. Рекрутери почали активно використовувати LinkedIn для пошуку кандидатів.
Згодом у Cisco ввели 3 ступені сертифікації, котрі визначають прогрес застосування нових навичок. За успішне виконання поточних задач співробітники отримують значки, що позитивно впливає на фактор задоволення робочим процесом.
Гра в нову роботу: як в Deloitte зустрічають новачків
Компанія гейміфікувала процес адаптації новачків. Так, нові рекрутери і HR формують команди онлайн, паралельно вивчаючи політику конфіденційності, компенсацій, етики тощо. Вони постійно комунікують, а потім проходять тестування, під час якого всі варіанти відповідей обговорюються командно для вибору єдиної правильної.
Такий підхід сприяє вивченню робочого процесу, а спільне розв’язання задач створює відчуття «потрібності» з першого дня.
Також в Deloitte розробили відеотур-мандрівку, щоб новачки не загубились у просторих офісах компанії по всьому світу. Новачок обирає своє місто, його екскурсія починається прямо з аеропорту і веде в місцевий віртуальний офіс Deloitte, де він ближче знайомиться з колегами та корпоративною культурою.
А в кімнаті «з невідомими» — слабо?
У британській Phoenix Software пішли ще далі. Вони зачиняють кандидатів на посаду рекрутера або HR у квест-кімнаті з чинними співробітниками на одну годину: познайомитися, поспілкуватися і дібрати найбільш підхожих.
Ті, хто пройшов випробування, отримують доступ до внутрішнього застосунку компанії й там продовжують гру. Тобто гейміфікація починається офлайн і отримує логічне онлайн-продовження. Це досить нестандартний та креативний підхід.
Отже, компанії визнають той факт, що «кава з бубликами» та її прототипи давно втратили свою привабливість. Тим паче в очах Y і Z. Вони вже давно і якісно диджиталізовані, а в їхній поведінковий код вписане бажання грати й отримувати подяку-визнання своїх перемог у вигляді трофеїв. І масштаб роботодавця тут не має значення.
Матеріальна винагорода теж має свої рамки, і застосувати її можна не у всіх компаніях. А от гейміфікація в більшості випадків не потребує великого бюджету або захмарного призового фонду. При цьому залучає в процес майже всіх.
Гейміфікація — це цікавий та ефективний інструмент, який підвищує продуктивність співробітників і дає їм дійсно захоплюючу мотивацію на весь день. Своєю чергою, ми в CleverStaff теж наразі запроваджуємо інтерактивні ігрові техніки в наш проєкт з автоматизації рекрутингу, тому що спостерігаємо готовність та серйозну зацікавленість з боку тих, хто працює в цій галузі. Адже результативна гейміфікація бадьорить більше, ніж найсмачніша кава :)
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.