- 9100
5 дій роботодавців, які відлякують шукачів
Якщо у вас мало відгуків на вакансію, кандидати не знаходяться, не впадайте у відчай. Краще перевірте, чи не припускаєтеся ви помилок, які змушують потенційних співробітників тікати від вас зі швидкістю світла.
Ринок праці в Україні поступово переходить до шукачів. З більшою кількістю вакансій і меншою кількістю кваліфікованих кандидатів рекрутери для досягнення цілі мають дбати, щоб процес наймання був продуманим, грамотним і комфортним.
Щоб все склалося, Work.ua радить уникати цих п’яти дій, які відштовхують кандидатів.
1. Зіпсований бренд
Шукачів може лякати, якщо ваша вакансія з’являється на сайтах пошуку роботи знову і знову. У них виникають закономірні запитання: «У цієї компанії проблеми з плинністю кадрів, ніхто не хоче працювати? Чому? Можливо, щось не так із репутацією?»
Соціальні мережі та сайти з відгуками працівників про роботодавців можуть погіршити ситуацію. Адже потенційні співробітники переглядають їх, будьте певні. А негативний відгук — червоний прапорець.
Звичайно, найкращий спосіб уникнути суперечливого іміджу — створити позитивну культуру в компанії та не давати приводів співробітникам лишати погані відгуки. Але ви ніколи не будете подобатися всім, тож свою ложку дьогтю все одно отримаєте.
Тому контролюйте та керуйте своєю репутацією. Коли це доречно, відповідайте на негативні публікації, щоб показати, що ви прагнете виправитися.
2. Розмитий опис вакансії
Кандидати мають розуміти вас, так само як ви намагаєтеся зрозуміти їх, перш ніж прийняти на роботу. Більшість із них підуть далі, якщо не матимуть уявлення про те, що їм доведеться робити, та про свою роль в компанії.
Таке трапляється, коли менеджери з найму не чітко озвучують чи прописують обов’язки працівника, очікування від нього, користуються застарілими посадовими інструкціями, створеними за царя Панька.
Проте світ швидко змінюється. Лише за останні роки нам довелося адаптовуватися до роботи в умовах пандемії, тепер воєнного часу. Тож обов’язки на тій чи іншій посаді, вимоги до кандидатів теж змінилися. І якщо ви не зазначите це у своєму оголошенні про роботу, можете втратити чудових кандидатів.
Тож перед публікацією вакансії ще раз погляньте на неї, оновіть, чітко визначте обов'язки, акцентуйте на очікуваних результатах, зазначте суму, яку готові платити за виконану роботу.
3. Надто особисті запитання на співбесіді
Співбесіда — особиста чи в Zoom — має бути діловою розмовою, обміном інформацією. Проте є безліч прикладів, коли саме інтерв’ю та запитання, які ставили рекрутери, відлякували кандидатів.
Насамперед йдеться про такі запитання:
- Скільки вам років?
- Ви заміжня/одружений? А збираєтеся?
- Маєте хлопця/дівчину?
- Скільки маєте дітей? / Чи є у вас маленькі діти? / Чи збираєтеся найближчим часом народжувати?
- Як ви ставитеся до романтичних стосунків з колегою?
- Яка у вас сексуальна орієнтація?
- До якої церкви ходите?
Перші ніж їх поставити, подумайте, чи потрібно вам знати відповіді. Ці запитання — особистого характеру, і вони вимагають від кандидатів інформації, яка може бути використана як дискримінаційна.
Але пам’ятайте, що будь-яка дискримінація на ринку праці заборонена законодавством.
Зробіть співбесіду максимально комфортною та природною як для вас, так і для кандидата. Не ставте вашого співрозмовника в незручне становище. Темою вашої розмови має бути професійна інформація: отримана освіта, стаж роботи, професійні навички та вміння тощо.
4. Затягування з відповідями
Іноді трапляється, що шукаєш-шукаєш фахівця на певну посаду, але він не знаходиться — і кандидатів мало, а ті, з ким відбулися співбесіди, лише на 95% відповідають вимогам. Рекрутер ставить наймання на паузу, затягує з відповідями, сподіваючись, що той самий ідеальний працівник таки знайдеться. А шукачі тим часом чекають.
Якщо між вашими контактами з кандидатами минуть тижні або навіть місяці, вони, ймовірніше, двічі подумають, чи хочуть працювати в компанії, де так довго ухвалюються рішення. Потенційні працівники можуть сприймати запізнілу реакцію як ознаку того, що вони не отримуватимуть підтримки та зворотного зв’язку від цього роботодавця і під час роботи, якщо приймуть офер.
Намагайтеся не затягувати з відповіддю, залишайтеся на зв’язку з кандидатом і будьте чесними у своїх намірах.
5. Забагато перевірочних тестів
Звісно, тести — це невіддільна частина наймання. Кандидати майже на будь-яку посаду знають, що на них можуть очікувати випробування. Але забагато тестів — величезна помилка.
Якщо ви тримаєте кандидатів годину-дві в офісі, перевіряючи їхні професійні навички, навички спілкування та особистісні риси, це втомлює, насторожує, обурює. Шукачі можуть подумати, що будуть працювати на робота, а не в компанії, наповненій людьми. Тож це не найкращий спосіб почати відносини.
Якщо вам все-таки потрібно зробити кілька тестів, спробуйте розподілити їх по усьому шляху найму. Таким чином ані ви, ані кандидати не будете перевантажені тестуванням та аналізом результатів.
Підказки, які стануть у пригоді
Лишаємо для вас додаткові матеріали — вони допоможуть зробити класний текст вакансії, підготуватися до співбесіди, навчать давати зворотний зв’язок та підкажуть, що треба зробити, щоб створити HR-бренд.
- Як написати вакансію.
- Як вибрати кандидата і дати зворотний зв’язок.
- Як продати вакансію кандидату.
- Як підготуватися до співбесіди.
- Як провести співбесіду.
- Як створити HR-бренд.
Бажаємо вам знаходити своїх зірочок й не відпускати їх 🙂
Отримуйте більше корисної інформації в нашій групі «Поворкуємо?» у Telegram.
3 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Ще один червоний прапорець - вимога стресостійкості. Якщо вже пишуть явно, що робота стресова, то - тікайте. Ваш стрес, напруги ітп ніхто не оцінить.
Ще одне, вже згадане - дуже складні тестові випробування. Типу перший етап - аналіз документів, другий - співбесіда. Третій - виступ з презентацією чи лекцією. На посаду професора та ще з викладанням - ну ще так, а на якогось наукового співробітника це занадто. То зависокі вимоги - очікувати від наукового співробітника, як від профа.