Що робить PR-фахівець
У PR-фахівця досить багато обов’язків. Це можуть бути підготовчі, періодичні, аналітичні задачі.
Основні завдання піарника:
- Розробка PR-стратегії компанії.
- Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
- Організація заходів, формування їхнього бюджету.
- Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
- Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
- Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.
Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.
Скільки отримує PR-фахівець
Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.
В середньому «PR-спеціаліст» в Україні заробляє 26500 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 224 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «PR-спеціаліст» і за схожими запитами-синонімами «PR-менеджер», «PR manager», «Піар-менеджер» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні PR-фахівцю
Для того, щоб бути успішним PR-спеціалістом потрібно вміти орієнтуватися в сфері, в якій працює компанія, постійно підтримувати знання про неї.
Також фахівцю необхідно:
- Знати інструменти PR.
- Вміти визначати цільову аудиторію.
- Розбиратися в типах і структурі ЗМІ.
- Розуміти основи економіки, юриспруденції, менеджменту.
- Вміти писати тексти різних форматів, масові розсилки, листи.
- Мати високий рівень грамотності, поставлену дикцію.
- Бути лідером і організовувати команду.
Це не зовсім навичка, але без цього хорошому піарнику не обійтися — потрібно мати базу контактів ЗМІ, лідерів думок і постійно її нарощувати.
Дуже бажано знати іноземні мови, особливо якщо доведеться працювати в міжнародній компанії.
Переваги і недоліки в роботі PR-фахівця
- Творча, креативна спеціальність.
- Мультизадачність. Нудно точно не буде.
- Попит на ринку праці.
- Розширення кола знайомств, нетворкінг.
- Високий рівень стресу.
- Ненормований робочий день.
- Велика відповідальність і залежність результату від підрядників, які можуть бути недобросовісними.
- Конкуренція фахівців на ринку.
Як самі PR-спеціалісти оцінюють свою професію
За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів з досвідом роботи PR-спеціалістів.
Кар’єрне зростання
Зарплата
Задоволеність професією
Безпека
Баланс між роботою та життям
Наскільки затребувані PR-фахівці
Піарникам-початківцям може бути складно знайти вакансію з гідною оплатою праці, адже професія модна, багато бажаючих спробувати свої сили. Але, набравшись досвіду, можна розраховувати на хорошу посаду з високою зарплатою.
Де вчитися на PR-фахівця
Щоб отримати професію піарника, необхідно закінчити профільний факультет в університеті.
Але цього недостатньо, щоб залишатися затребуваним фахівцем, тому курси, тренінги та воркшопи для PR-фахівця обов’язкові.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Всесвітній день PR
16 липня, вівторок
Інші професії
Кур’єр
Робота кур’єра нині дуже популярна. У часи пікової зайнятості люди користуються послугами кур’єрів для доставлення найрізноманітніших речей — від їжі до ділових паперів.
Фінансовий аналітик
Фінансовий аналітик — фахівець, до якого звертаються, коли потрібно купити акції. До нього біжать, коли падає біткоін, коли потрібно проаналізувати економічні показники підприємства, спланувати фінансову діяльність та збільшити її ефективність.