- 3 хв читання
- 14384
Я відгукнувся на вакансію, але у відповідь — тиша. Чому рекрутер не дає мені зворотний звʼязок?
Work.ua пояснює, чому рекрутери не завжди відповідають на резюме. А ще — чому ця практика насправді нормальна.
Чи обовʼязково рекрутер має відповідати на кожне резюме? Якщо фідбеку немає, може, варто відгукнутися ще раз чи написати HR-у особисто? Хіба рекрутер не зобовʼязаний давати детальний фідбек кожному кандидату? Work.ua шукав відповіді на ці запитання.
46% рекрутерів не дають зворотний звʼязок, якщо резюме не підходить
У вересні Work.ua провів опитування та зʼясував, чи дають HR-и та керівники компаній фідбек кандидатам, які з тих чи інших причин не підійшли на вакансію. Виявилося, що тільки 26% рекрутерів дають детальний зворотний звʼязок, ще 28% просто повідомляють про відмову. 46% HR-ів ніяк не комунікують із шукачем, який не підійшов.
Звернімо увагу, що мова йде саме про первісний етап відбору кандидатів за резюме, до будь-яких тестових завдань, співбесіди чи технічного інтервʼю. І на цьому етапі майже половина рекрутерів не дають фідбек нерелевантним кандидатам.
Чому вам (поки що) не відповіли
Якщо відповідь на резюме не надійшла, не поспішайте перейматися через чергову відмову. Адже можуть бути й інші причини, чому вам не відповідають:
- Роботодавець ще не ухвалив остаточне рішення. Деякі роботодавці відповідають не відразу. Вони збирають резюме 1–2 тижні та вже тоді вирішують, кого запросити на співбесіду.
- Лист від рекрутера потрапив у спам. Якщо роботодавець надіслав відповідь на резюме на електронну пошту, вона цілком могла потрапити до спаму. Тож перевіряйте цей розділ листів. Також переконайтеся, що ваші налаштування приватності в месенджерах та соціальних мережах дають змогу писати чи телефонувати вам із незнайомих номерів.
- Ви написали номер телефону чи електронну пошту з помилкою. Тож роботодавець просто не може з вами звʼязатися. На жаль, таке теж трапляється.
- Ви не виконали умови, вказані в тексті вакансії. Інколи роботодавці просять обовʼязково додати супровідний лист до резюме, виконати тестове завдання або заповнити гугл-форму. Або ж одразу телефонувати.
В інших випадках, найімовірніше, ваше резюме просто не відповідає вимогам вакансії — для отримання посади забракло hard чи soft skills. Або ж резюме складено із помилками: має погане візуальне чи текстове оформлення, містить одруки, нерелевантну інформацію тощо. Про те, як покращити резюме, Work.ua розповідав у цій статті.
А хіба відповідати на резюме — це не робота рекрутера?
Подивімося на ситуацію з іншого боку. На Work.ua роботодавці можуть пропонувати вакансії шукачам. І, погодьтеся, було б дивно вимагати від користувачів сайту надавати ґрунтовну відповідь, чому їх не зацікавила вакансія.
Інша ситуація: шукачі діляться досвідом, що рекрутери пропонують їм нерелевантні вакансії. Наприклад, роботу в офісі, коли в резюме чітко вказано «лише віддалена співпраця».
І це працює в обидві сторони. Шукачу запропонували вакансію, яка його не зацікавила через розмір зарплати, умови роботи чи агресивний Tone of Voice — він не зобовʼязаний писати листа з відмовою. Рекрутерові надійшло резюме від кандидата, якому бракує досвіду чи навичок — він не зобовʼязаний пояснювати мотиви відмови.
Ті ж правила діють і в інших сферах життя. Ми ж не пояснюємо продавцю-консультанту в магазині, чому вирішили не купувати цю сорочку. Ми не обґрунтовуємо офіціанту вибір страв із меню. Так само шукач не зобовʼязаний виправдовуватися перед рекрутером і навпаки.
Проте практика зворотного звʼязку важлива для бренду роботодавця. Про те, як давати фідбек швидко та екологічно, Work.ua розповідав у попередньому матеріалі.
А якщо мені дуже потрібен зворотний звʼязок, варто писати рекрутеру?
Якщо в описі вакансії вказані робочі контакти HR-а, ви можете спробувати отримати фідбек. Проте не варто писати рекрутеру в неробочий час чи телефонувати без попередження. Цілеспрямовано шукати HR-а в соціальних мережах — теж не надто вдала стратегія.
Краще діяти на випередження, ще до того, як ви відгукнулися на вакансію. Ось декілька простих дій, які підвищують шанси на отримання відповіді рекрутера:
- Уважно прочитайте текст вакансії та переконайтеся, що ви відповідаєте вимогам компанії.
- Зверніть увагу на очікувану форму відгуку: можливо, роботодавець просить прикріпити до резюме супровідний лист чи портфоліо.
- Перед відгуком на вакансію перевірте резюме за цим чеклістом.
- У супровідному листі вкажіть, що хотіли б отримати зворотний звʼязок від HR-а.
І головне: не зневірюйтеся! Наразі на сайті Work.ua є понад 90 000 вакансій, і ви неодмінно знайдете роботу мрії!
88 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Коли не знаю як діяти - дивлюсь , куди гонять натовп та йду.В іншому напрямку...
(проверенно) 😁
Та і сам Work.ua дізнається багато "цікавого" про деякі компанії!
Зараз ми не додаємо таку можливість на сайт, тому що не зможемо перевірити правдивість цих відгуків. І це може нашкодити нашим користувачам. Але, якщо ми знайдемо рішення цієї проблеми, обов'язково реалізуємо її 😊
А поки що ви можете подивитись відгуки про роботодавця на спеціалізованих сайтах.
а вам і не потрібно перевіряти відгуки. Достатньо лише вказати у правилах сайту, що сайт не несе відповідальність за відгуки користувачів. Так само, як і не несе відповідальності за справжність даних і умов, вказаних у вакансіях і резюме. Це ж лише інформаційна платформа
Надаю право до редагування вищеподаного тексту.
З повагою!
Один з недавніх прикладів, шукав Адміністратор баз даних, в описі вакансії є опис Хард скілів, це SQL, MSSQL, PowerBi й інше пов'язане з базами, 80% відгуків було від людей які побачили тільки - "Адміністратор", а бази даних їх вже не цікавили, опис вакансії, вони взагалі не читали й я отримав купу резюме від людей які взагалі ніяк не пов'язані з базами даних
То скажіть мені, чи маю, я відповідати таким людям які не можуть виконати елементарні дію і не цінують мій час?
Навіть якщо запропоноване резюме за будь яких обставин не відповідає вакансії, необхідно мати кілька заготовлених стандартних відповідей, які надсилаються тим, у кого резюме не відповідає критеріям вакансії. Якщо хтось хоче поваги до себе, то треба з своєї поведінки і починати, а не бачити всіх навкруги, окрім себе.
Гаразд, напишу від себе "Потрібен нейрохірург, освіта - середня спеціальна, готові взяти студента". Ви, особисто ВИ- ляжете на стіл такого спеціаліста?
вимог до резюме сотні (й у кожного свої, ще треба якось вгадати), а вакансіі стряпають як попало...
й кандидати теж можуть казати: я переглянув за день 200 погано оформлених вакансій, ... в мене немає часу їх усі перечитувати...
Щодо знання мов, то, ні, у роботодавця немає можливості за допомогою фільтрів вказати мову та рівень її володіння. На сайті точно не повинно бути вакансій, у заголовку яких набір слів або вигадана спеціальність. Будь ласка, якщо ви такі зустріли, надішліть їх теж нам на пошту.
Мені колись у відгук на відправлене резюме, зателефонувала дівчина і прямо заявила: жіночко, ми вказали вік до 25 років, вам вже 40, ви не розумієте, що ви стара?!!!😂
Нещодавно спілкувався з одним ректрутером. Вона шукала фахівця для написання текстів. Поспілкувався з нею, відправив зразки статей в тій сфері, у якій шукали працівника. Дійшли до етапу виконання тестового завдання (оплачуваного, зі слів рекрутера) — і, о диво, рекрутер раптом зникла. Написав їй повідомлення в Телеграм, де ми спілкувались, вона їх прочитала через чотири дні, та промовчала. Написав ще раз, запитав, чи актуальний ще пошук працівника. Прочитала — не відповіла.
Така поведінка рекрутера — це, по-перше, непрофесійно. По-друге, зневажливо. Написати: "Наша компанія більше не шукає кандидата" або "Ваша кандидатура нам не підходить" — не займе багато часу. Аргументи, приведені в статті, не виправдовують таких ситуацій та подібного відношення.
Це прояв низької культури компанії у взаємодії з людьми, непрофесійне відношення рекрутера до виконання своєї роботи та зневажливе ставлення до пошукача, від якого можна просто "відмахнутися".
бо на бухгалтера вже треба навички, менеджеру теж..
1. Ринок праці знищували роками. До 2020 року чимало людей не могли знайти роботу чисто фізично через дефіцит вакансій, ще чимала частина працювала на зп до 10-12к. А з початку пандемії все тільки погіршувалося з кожним роком.
2. Люди залишають невеликі міста і села. Мільйони концентруються в одних і тих самих містах. Навіщо роботодавцю створювати норм умови, якщо знайде людину, яка у зв'язку з обставинами буде впахувати і за 10-12к без "виносу мозку"?
3. Відсутності гнучкості у роботодавців. Візьмемо умовну вакансію SMM-менеджера в дитячий магазин, у якого вимагають від 2 років досвіду саме з проектами дитячих магазинів. Скільки кваліфікованих фахівців працювали саме у цій ніші, зараз шукають роботу, дивляться вакансії і погодяться на їх умови? Вони ж самі ускладнюють пошук цими обмеженнями і крайнощами. Це все одно сказати кухарю, що він не приготує борщ, бо він його раніше не готував. Ну так подивиться рецепт. Так і з цим - важливі навички та вміння, а у сферу можна поглибитися.
4. Незрозуміла мотивація роботодавця. Іноді здається, що вони нікого і не шукають, а лише збирають інформацію, роздають різні тестові, щоб безкоштовно зробити великий об'єм роботи, штучно демонструють розвиток компанії. Щодо останнього пункту - виявляється, що є така практика, коли компанія відкриває чимало фейкових вакансій. Для чого? Щоб показати потенційним інвесторам та діловим партнерам, що компанія росте і розширюється, а тому вкладайте гроші/давайти співпрацювати. Не знаю, чи таке практикують у нас, але в інших країнах таке є.
5. Залежність від рекрутера. Ніколи не можна спрогнозувати поведінку. В деяких випадках вони ведуть себе наче з ними намагаються познайомитися, а не влаштуватися на роботу. І далеко не всім потрібні ректурери та ейчари. Чисто модна тенденція, але ж деякі слідують трендам, а не думають, а чи потрібна така людина у компанії
До речі, ще недавно не було такого розвиненого електронного зв'язку, навіть телефони не у всіх були, але роботадавці ЗАВЖДИ сповіщували про відмову.
Це просто вихованість і повага до оточуючих людей.