- 4 хв читання
- 35175
9 фраз роботодавців, після яких працівники звільнялися з роботи
Люди рідко звільняються раптово. Зазвичай їх підштовхує ряд вчинків і необережних висловлювань, які стають «останньою краплею». Work.ua ділиться репліками, що здатні перекреслити роки співпраці.


У соціальних мережах люди часто розповідають про власний досвід, зокрема й робочі історії. Так, користувачка Threads закликала підписників ділитися фразами від роботодавців, які підштовхнули до звільнення.
Ми вирішили зібрати приклади реальних відповідей, у яких ви певно зможете впізнати знайомі ситуації й нагадати самим собі: є межі, які не варто переходити.
1. «У нас лікарняний беруть, тільки у крайньому разі»
«У крайньому разі» для українців майже перманентний стан: понад три роки стресу послабили нервову систему, ослабили імунітет і відкрили шлях хворобам, яких у спокійні часи могло б і не бути. Але ж без здоров’я жодна робота не рухатиметься — наша витривалість не безмежна.
Для людей же це пастка між почуттям провини («часи важкі, треба тримати планку»), страхом осуду і реальними шансами втратити роботу через розвиток захворювань, яким не вдалося приділити увагу на початкових етапах.
Наслідок завжди один: працівник відчуває вигорання або вирішує звільнитися на користь компанії, де людину цінують, а не сприймають за «трудовий ресурс».
2.«Обстріл, балістика, шахеди та вибухи — це ще не причина запізнюватись на роботу»
Ця фраза применшує те, як українці вже підлаштувалися до умов війни. Люди виходять на роботу після безсонних ночей в укриттях, «прильотів» у сусідні будинки, сліз та стресу, який у мирні часи зламав би будь-кого.
Ми справді пристосувалися, бо після найтемнішої ночі наступає ранок, і це означає, що треба продовжувати жити. Але виснаження просто так не зникає.
Роботодавцю важливо бачити не лише факт присутності працівника на роботі, а й ціну, яку він за це платить. І поважати готовність людей тримати робочий ритм, попри війну.
Іноді найкраще рішення — дозволити запізнитися на годину, працювати дистанційно, скоротити робочий день, чи просто визнати: після ночі вибухів продуктивність не буде «як завжди».
3. «Пам’ятаймо, колеги, що ми тут працюємо не заради грошей, а за ідею. За гроші йдіть працювати на іншу роботу»
Роботодавцям природно хотілося б, щоб працівники «горіли» роботою і бачили в ній сенс. Але без справедливої оплати цей вогонь швидко згасає: людині важливо мати змогу покривати базові потреби, особливо з огляду на інфляцію та зростання цін. Коли фінансовий фундамент хитається, мотивацію утримати складно.
Це не означає, що зарплата має бути захмарною. Проте зменшувати значення праці теж небезпечно: так компанія економить лише на короткий час, а далі витрачає більше ресурсів на новий найм та адаптацію.
4. «Навіщо вам підвищувати зарплату, ви ж живете у батьків»
Питання зарплати має залежати від професіоналізму, внеску працівника й рівня відповідальності, яку він бере на себе. Усе інше — поза темою, бо сімейний стан чи особисті обставини не можуть бути мірилом вартості праці.
5. «У відпустку пустити не можемо. Немає ким замінити»
Коли керівництво не змогло вибудувати систему підстраховки, це каже про проблему з організацією. Така модель не лише виснажує людей, а й робить бізнес вразливим. Тож питання замін — зона відповідальності роботодавця, а не працівника, який має сам собі шукати підміну. Бо відпустка — це не бонус і не подарунок, а законне право та спосіб зберегти енергію людини.
6. «За дверима черга охочих на ваше місце»
Фрази «за дверима черга охочих на ваше місце», «вас тут ніхто не тримає» чи «та що ви можете без мене» зазвичай з’являються тоді, коли керівник не має інструментів мотивації, крім тиску. Це своєрідна захисна реакція, коли простіше влучити в найуразливіше місце й приглушити спротив. А ще це наслідок старої корпоративної культури, де значущість вимірювалася дисципліною й лояльністю.
Для компанії такі вислови є ознакою слабкості менеджменту. Бо там, де не вистачає стратегії й поваги, завжди з’являються залякування.
7. «Ви для себе визначте, що для вас важливіше: сім’я чи робота?»
Коли сам менеджмент живе в режимі «робота понад усе» та дисбалансі, йому складно прийняти, що хтось може ставити межі.
За цим стоїть і невміння організувати процес так, щоб він не тримався на цілковитій самопожертві співробітників. Бо легше перекласти відповідальність на людину («ти ж сам вибери»), ніж вибудувати систему, де робота й життя можуть співіснувати без взаємного знищення.
8. «Може, будете спілкуватися все ж таки російською?»
Тут йдеться не стільки про мову, скільки про ставлення. Часто за такою пропозицією стоїть небажання роботодавця чи колективу виходити із зони комфорту, у якій вони жили роками. Це може бути і про брак поваги до вибору людини, і про страх «здаватися незручними» для клієнтів чи партнерів. Насправді ж така фраза оголює небажання визнавати реальність, у якій українська є мовою роботи, закону й ідентичності українців.
9. «У нього більша зарплата, бо ви ж розумієте, він чоловік — має забезпечувати сімʼю…»
Сьогодні сімейні обставини дуже різні, і вони не можуть бути аргументом у питанні зарплати. Оплата праці має залежати від професійних навичок, досвіду й внеску працівника, а не від того, хто саме наповнює бюджет родини.
Коли ж у рішення втручаються стереотипи та особисті упередження роботодавця, він фактично переносить їх на компанію, створюючи атмосферу несправедливості.
Сподіваємося, що подібні фрази залишаться лише в минулому. Адже підтримка й повага до людей — це те, на чому тримається будь-яка команда.
Зображення згенеровано з допомогою ChatGPT на основі авторського запиту.
130 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Той «керівник» — просто [образа видалена модератором Work.ua]
Пункты 5 и 6 — это реально часто говорят, остальные пункты только полные [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] будут говорить работнику в лицо.
Я на одній такій працювала...
Хворіти не можна взагалі нічим,хворієш - працюй хвора , при чому лікарняні не оплачуються, відпустку спочатку дають оплачувану , а потім забирають і мусиш ходити просити ,щоб хоча б вернули тиждень, тому фразу 1, 3 , 5 та 6 чула , а ще , окрім того всього, постійно до основних обов'язків ще добавляють, добавляють і добавляють, а з/п залишається незмінним ...
Не подобається щось ніхто не тримає, ну і ,будь ласка , заяву на стіл , працюйте самі ))
1) на лікарняний йдуть або начальство, або друзі;
2) оце новинка. Військовий стан як ніяк;
3) хах, знайомо, було і таке;
4) не обов'язково пов'язано з житлом, навіть не обов'язково на роботі. Це суто людський фактор;
5) так було завжди і всюди;
6) дивись вище;
7) людський фактор;
8) взагалі не хочу обговорювати. Є державна мова, мова ділового спілкування, а є приватне життя. Не варто зловживати повноваженнями і лізти в душу тим, хто постраждав від війни найбільше. Хто може зрозуміти, той зрозумів. Хто не зрозумів, той не зрозуміє.
Це дуже широке питання і стосується не тільки ділового етикету;
9) сексизм в нашому суспільстві присутній. На жаль.
Мені мій колишній «керівник» прямо в очі сказав отаке: «Твоя робота — то [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua]…» Ну і як Вам таке?
Ганьбище
А я пропрацювала більше року.І навіть не обіцяв коли відпустить.
[назва компанії видалена модератором Work.ua] використовує майже всі ці «стимулюючі» фрази для утримання співробітників. Відчула на собі. результат — на відділенні, яке очолювала, відсутні постійні працівники. Бо ж «незамінних немає», а почути наші бажання (стабільний робочий графік та ставлення до жінок НЕ як до вантажників/продавців/прибиральників/ челяді в одні особі) ніхто не вважав за потрібне. Бо ж «на ваші місця черга стоїть»
директор запорожского [назва видалена модератором Work.ua] сказал что я ничего не делаю (я там админил ИТ), — говорит сижу у себя кнопочки нажимаю))… график был 14ти часовой, а если напарник ушел в отпуск, тогда 14 дней по 14 часов, — режим зомби))
Мене повернутися не просили, бо їм плювати на все і всіх, спочатку запрошували спеціалістів від конкурентів, а потім нарешті, через пів року — рік, до них прибився біженець з Маріуполя, це їх і врятувало. Ще пару років, йому стукне 60 і він пошле їх так як я послав і знов будуть шукати «незамінних», [образа видалена модератором Work.ua].
Із-за таких персонажів, котрі люблять погратись з лояльністю керівництва, і створюється негативна думка і відповідне відношення.
Це не болотний, а наш, рідний [образа видалена модератором Work.ua].
Именно поэтому (а также по причинам ЛГБТК+-бесия и прочих "особенных") никакого "офиса", только remote. Оплата -- она за работу, а не за соблюдение правил игры. Хотят играть, хай себе аниматоров наймут.
Фаріон, [образа видалена модератором Work.ua], не винна, що ти такий [образа видалена модератором Work.ua].
Людину геть знецінено.
Це жах.
Достукатися до свідомості роботодавців не вийде. Результату не буде, доки не почнуть масово перевіряти і штрафувати. А у разі рецидиву - у режимі нон-стоп.
Результат спротиву - начальниця відділу сама отримала попередження у вигляді п.6. Якщо коротко - її запитали, чи не набридла їй робота. Пом'якшило удар для неї те, що вона - протеже колишнього директора філії.
За підвищення голосу на підлеглого керівник почує - «до зустрічі з адвокатом»...
У Мексиці також сильні профспілки. У разі неофіц. оформлення податкова поліція може призупинити підозрілу діяльність компанії. За незаконне звільнення можна відсудити суму, достатню для придбання будинку, і т.д.
...Наші вітчизняні "платники мінімалок та зарплат у конвертах" забігли б безвісти від таких порядків 😂
[нецензурна лексика видалена модератором Work.ua]… У дні жінки та матері так словоблудять, заслухаєшся. А як до діла — «пшла вон».Це все, що треба знати про наших роботодавців.
З українським прізвищем бути узкоязикими можуть тільки [образа видалена модератором Work.ua].
Натягнути сову на глобус.
Підказка одна - вивчити мову.
Це нескладно було зробити ще в школі.
Зараз вже запізно. Навіть не бачу правильної думки, тільки бажання готового рішення.
А чому б ні?
Швидко і результативно.
Еге ж?
Тексти не ваша праця. Може малювати спроможні?
Але там інша грамотність потрібна.
Дякуємо за такий емоційний відгук. Виходить, наші тексти не залишають байдужими — а це вже результат 😇
Але усе ж таки, якщо зможете надати конкретні приклади з огріхами — будемо вдячні за підказку.
Вище по відгукам на це теж натякали, но хто буде звертати увагу на коротке повідомлення, якщо людина не змогла вивчити мову ще в школі?
Етапи життя: вивчити мову(а це допоможе потім розуміти що каже людина чи намагається сказати).
Потім здатність аналізувати.
Потім досвід роботи в декількох організаціях, коли є або нема хисту через (видалено редактором) етапи навчання.
Коли бачиш як маневрують на роботі розумні люди та як маневрують невдахи, які не намагалися вчитися.
По статті - стаття дуже слаба, бо в авторки нема гарної чи хоча б доброї освіти, котра дозволила б написати хоча приблизно добру(тобто реальну) статтю, а не оце лайно, до якого авторка підійшла формально.
Бо авторка або немає власного досвіду роботи в різних місцях, або має, но неспроможна його аналізувати через брак освіти.
Куди дивиться керівництво?
Чи воно таке саме і вважає таку статтю за гарну/добру роботу?
Якщо молоко таке, то які ж вершки?
Тут завжди пишуть (підписують) статті ті хто живуть в країні рожевих поні.
Але ж статтю пропустило керівництво. Теж таке саме без освіти та розуміння?
Цікаво було подивитися на реакцію "авторки". Побачив.
Мені здається, що "бумажОк" достатньо у всієї редакції, а от знань/освіти, розуміння та здатності аналізувати події та ситуації в редакції нема взагалі ні в кого!!!
Навіщо таких людей перероблювати?
Такими треба користуватися.
"Жіночий тариф на мобільний інтернет", "жіночий прайс на послуги стоматолога", "жіночий проїзний". Само собою, жіночі тарифи на газ, тепло, електрику.