- 4 хв читання
- 1176
Як створити сильний бренд роботодавця й чому це все змінить. Досвід ІТ-компаній
З сильним брендом роботодавця найм — не проблема. Дізнайтеся, які дієві інструменти допоможуть зацікавити найкращих кандидатів.


Роботодавці із сильним брендом можуть притягувати талановитих кандидатів майже автоматично — завдяки своїй репутації. Якщо компанія має хороший імідж, про неї знають, їй довіряють, люди самі захочуть у ній працювати. Досить лише добре показати, хто ви є, і кандидати самі стежитимуть за вашими вакансіями.
Work.ua публікує експертну думку Орисі Кушнір, Senior PR Manager Львівського ІТ Кластера, про те, яким чином ІТ-компанії змогли створити сильний бренд роботодавця і чому цей досвід варто перейняти.

За даними IT Research Ukraine 2024, для більш ніж 56% фахівців бренд роботодавця відіграє значну роль при виборі місця роботи. Важливо, що навіть для топменеджерів рівень кваліфікації та зарплата — не найважливіший чинник під час вибору роботи. Значно більше вони цінують бренд роботодавця.
Для нетехнічних спеціалістів він значить більше, аніж для технічних. 27% дизайнерів і 18% аналітиків вважають статус компанії значущим. Для розробників цей показник значно нижчий — 11%.
Найкращі фахівці фокусуються на потужних брендах, тому IT-компанії зосереджуються на розвитку і впізнаваності.
Чому бренд роботодавця важливий
Бренд із сильним імʼям залучає вмотивованих спеціалістів і ефективно підсилює команду. Бо кращі хочуть працювати з відповідальними компаніями, які пропонують гідні умови праці й сприяють розвитку всередині компанії.
«Кандидати продовжують уважно аналізувати пропозиції. Вони звертають увагу на можливості професійного розвитку, корпоративну культуру, умови праці та стабільність компанії. У сучасних реаліях сильний бренд роботодавця — це не лише імідж, а й реальна конкурентна перевага. Інвестуючи в розвиток співробітників, ми інвестуємо в майбутнє компанії та галузі загалом», — пояснює Ольга Білик, HR-директорка українського офісу EveryMatrix.
Не в останню чергу бренд роботодавця — це про створення активного середовища. Від розвитку й успіху співробітників виграє вся команда, вважають в It-Jim.
«Ми сповідуємо професіоналізм, постійні дослідження і розвиток, а ще розкриття талантів кожного учасника команди. Таким чином It-Jim досягає win-win ефекту», — зазначає Євген Горовий, CEO компанії.
Що пильніше стежити за статусом компанії, то швидше можна прийти до позиції lovemark — улюбленої торгової марки. Цікаво, що це може вплинути не лише на продажі, а й на швидкість найму.
Хто допоможе у створенні хорошого бренду роботодавця
Фокус на досвіді інколи заважає знайти потрібного спеціаліста, бо ексклюзивність, актуальність і мислення поза шаблоном — це нові підходи, якими володіють молоді кандидати.
«Молоді спеціалісти приносять у компанію свіжий погляд на завдання, енергію та відкритість до змін. Вони прагнуть впроваджувати новітні технології, вдосконалювати процеси та створювати інноваційні рішення. Ми цінуємо їхню ініціативність і завзятість, адже ці якості допомагають нам залишатися конкурентоспроможними та адаптивними до викликів ринку», — ділиться досвідом Ольга Білик, HR-директорка українського офісу EveryMatrix.
Крім того, створення умов для найму молодих фахівців — один із кроків до подолання плинності кадрів, особливо в нестабільних умовах повномасштабної війни.
«Нам важливо, щоб молодь бачила перспективи розвитку в Україні та розуміла, що може працювати з передовими технологіями тут», — пояснює Євген Горовий, CEO It-Jim.
Як саме прокачувати бренд роботодавця
Є безліч інструментів для побудови бренду, і кожен із них може бути адаптований залежно від специфіки компанії та її цілей. Серед поширених:
- формування корпоративної культури;
- програми розвитку та навчання;
- активна комунікація в соціальних мережах;
- прозорість та чесність;
- соціальні ініціативи;
- конкурентоспроможні пільги та бонуси.
Нагадаємо, раніше Work.ua розповідав про креативні бенефіти компаній. Можливо, якась із цих практик стане вам у пригоді.
Деякі ІТ-компанії розуміють, що й цих інструментів буває недостатньо. Роботодавці стали сприяти появі спеціальних комʼюніті навколо бренду.
Ще один неочевидний, але ефективний інструмент побудови бренду роботодавця — це профорієнтаційні нетворкінг-події. Саме під час таких івентів молоді фахівці мають можливість продемонструвати свої вміння та познайомитися з майбутніми роботодавцями, а компанії — захантити найперспективніших талантів.
Наприклад, минулого року після спіддейт-співбесіди на Students Talent Expo (нетворкінг-івенті, який організував Львівський ІТ Кластер) компанія Brainstack зробила офер студентці Львівської політехніки Вірі Рибак. Дівчину найняли на позицію Trainee UI/UX Designer.
«Під час події я встановила особистий рекорд та провела понад 40 інтерв’ю. Мене вразила велика кількість мотивованих студентів, які прагнуть розвиватися в ІТ, мають чіткі кар’єрні очікування та не бояться спілкуватися з потенційними роботодавцями. Ми отримали дуже багато якісних тестових завдань та познайомилися зі студентами, які готові інвестувати свій час та сили в особистий розвиток. Обрати когось одного було надзвичайно складно», — ділиться Діана Кудименко, спеціалістка з рекрутингу в компанії Brainstack.
Успішні кейси таких знайомств на подіях стають приводом розглядати нетворкінг-заходи як ефективний інструмент для пошуку та залучення талантів. Компанії EveryMatrix та IT-Jim уже запланували участь в IT Future Fest 2025 від Львівського ІТ Кластера, що відбудеться 11 квітня. Це безкоштовна подія, яка одночасно обʼєднає студентів, старшокласників, представників ІТ-компаній та освітян.
Розбудова сильного бренду роботодавця стала важливим стратегічним кроком для компаній, адже дозволяє залучати не лише кваліфікованих, а і вмотивованих фахівців. Сприяння нетворкінгу, подіям і комʼюніті добре впливає на бренд роботодавця. Він і залучає найкращих талантів.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.