- 56856
4 фрази, які допоможуть відмовити кандидату
Відмови — один із найнеприємніших моментів у роботі будь-якого рекрутера, але від них нікуди не дітися. Work.ua ділиться порадами, які допоможуть спростити цю задачу.

Найгірший варіант відмови: сказати кандидату: «Ми вам передзвонимо!» — і не передзвонити. Нікому не хочеться це робити, й у всіх є більш важливі й цікаві завдання. Але відмовляти важливо бо:
- відмови — це одна з частин іміджу компанії на HR-ринку;
- це ваш імідж як рекрутера;
- нарешті, це просто ваша робота.
Водночас пам’ятайте, що відмовляти простіше листом, а не телефоном. Це менш складно емоційно і для шукача, і рекрутера.
Але якщо відмовити доводиться потенційному топменеджеру, краще знайти час для телефонного дзвінка. Під час розмови необхідно навести доводи, які стали причиною відмови, і висловити співчуття й надію на те, що бажання працювати в компанії в претендента збережеться. Закінчуючи бесіду, варто пообіцяти кандидату зв’язатися з ним, як тільки з’являться нові вакансії.
І, звичайно, відмова має бути обґрунтованою і лише діловими якостями. Замість «На жаль, ми не готові зробити вам пропозицію зараз» складіть індивідуальну відповідь. Work.ua наводить 4 приклади аргументів.
«Ми прийняли на роботу кандидата з великим досвідом»
Будь-який кандидат, шукаючи роботу, замислюється про свій професійний багаж і про те, чому він не отримав посаду — чого йому не вистачило для перемоги в змаганні вакансії? Тому йому буде легше прийняти відмову, якщо він дізнається, що в боротьбі за посаду переміг найсильніший, тобто досвідченіший.
Наприклад: «На жаль, на цей момент ви не підходите нам через нестачу досвіду. Ми шукаємо кандидата, який, як мінімум, три роки працював у цій сфері й знає ринок».
«Ми прийняли на роботу кандидата з профільною освітою»
Якщо освіта у вимогах до вакансії вказана не для красного слівця, а безпосередньо впливає на якість роботи, логічно відмовити претендентові, у якого вона незакінчена або непрофільна.
«Керівництво вирішило перемістити на цю посаду співробітника, який вже працює в компанії»
Компанії розвиваються, співробітники теж. Менеджер із продажу у вільний час вивчився на дизайнера й теж пройшов співбесіду на вакансію? Цілком зрозуміло, чому ваш вибір припав на співробітника, який уже працює в компанії, знайомий із її цінностями, правилами й колективом.
«Для роботи на цій посаді необхідні такі й такі знання або навички, яких у вас немає, тому ми прийняли рішення на користь іншого кандидата»
Якщо ж кандидату не вистачило професійного багажу — напишіть, як є. З конкретним зазначенням навичок, яких не вистачає. Найчастіше й сам кандидат усвідомлює, що «не дотягнув», але надія, як відомо, вмирає останньою.
Коректно сформульована відмова може дати вам «гарячий резерв», якщо ви не на 100% впевнені в обраному кандидаті. Але не давайте даремних надій «номеру два», адже його послуги можуть виявитися й непотрібними.
Шаблон листа-відмови
Як правило, лист-відмова претендентові складається з:
- вітання;
- подяки за приділений час і увагу до компанії;
- повідомлення, що вакансія закрита, на неї прийнятий інший кандидат;
- кількох теплих слів із побажанням успіху наприкінці.
Іноді в лист додають фразу: «Сподіваємося, ви не будете проти, якщо ми збережемо ваш відгук і звернемося до вас, якщо в нас з’являться інші вакансії».
Загалом, у роботі з відмовами нічого страшного немає. Особливо, якщо зробити цю частину роботи налагодженим бізнес-процесом. Тоді знижується її емоційна складова, і проблема стає просто завданням, яку треба вирішити. Звичайно, працювати зовсім без серця в підборі не можна, та й не потрібно, але і витрачати даремно емоційний ресурс теж не варто. Work.ua бажає вам вдалого та легкого підбору.
9 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
1. Намекая на непрофильное образование, вы отталкиваете людей от профессии. Он мог быть крутым специалистом и "без корочек", но вы его убили. Хотя примеров столько, что даже исключением нельзя назвать. Живите с этим.
2. Опыт далеко не всегда играет решающую роль. Полно случаев, когда новичок "обходит" с лёгкостью опытного сотрудника.
Адекватно выглядят только варианты с закрытием вакансии внутренним ресурсом, или прямое указание на отсутствие определённых знаний или навыков. Так у соискателя хотя бы останется желание развиваться дальше и пробовать снова. Он к вам вернётся обязательно. В ином случае он пойдёт к конкурентам, потому что они не выпендриваются, а прямо говорят то что думают.
И еще: всегда можно судить о человеке по тому, как он принимает отказ любого рода (в работе, в свидании, в оказании помощи итд).
Кто-то благодарит и желает успехов в ответ, кто-то игнорит, кто-то начинает йорничать и "спасибо за стандартный отказ" итд, а кто-то до последнего выпытывает, почему не он, давит на жалость, упрашивает дать шанс итд. Каждая реакция о многом говорит.
Я вважаю, що відповідь 100% обов'язкова після проведення співбесіди. І в такому випадку індивідуальна відповідь це must have.
Відповідь просто на резюме теж важлива. Бо кандитат має розуміти, чи має він якісь шанси, чи ні. Але якщо тільки резюме хоч частково відповідає вимогам вакансії.
Якщо ж резюме і близько не дотягує до вимог, я вважаю, що стандартної відповіді достатньо. Якщо кандидат не має часу уважно прочитати вимоги вакансіі, то чому рекрутер має знайти час на змістовну відповідь?...
Але це все моя точка зору і ви маєте право не погоджуватися.