- 3633
Як підвищити залученість та середню тривалість роботи співробітників у сфері обслуговування
«Середня тривалість роботи 1 рік 3 місяці, а зарплата — не головний мотиватор», — HR-менеджер мережі закладів Shashlikyan&Sezamfood Анна Погребна розповіла Work.ua, як створити залучену команду однодумців у сфері обслуговування.

Події 2020-го року перевернули світ з ніг на голову, похитнули всі сфери діяльності та, звісно ж, не обійшли стороною сферу обслуговування, зокрема й ресторанний бізнес. Багато ресторанів, які успішно працювали роками, не витримали кризи та закрились. 2020-й дав зрозуміти: щоб залишатися на плаву, компанії потрібно бути попереду всіх, нестандартно підходити до ведення бізнесу, швидко реагувати на зміни, мати сильну команду та схожі погляди в роботі.
Work.ua дізнався у HR-менеджера мережі закладів Shashlikyan&Sezamfood їхній рецепт підвищення лояльності працівників.

Мережа закладів шашлику та східної кухні Shashlikyan&Sezamfood працює на ринку з 2012 року. У 2020-му ми досягли гарних HR-показників. Минулого року середня тривалість роботи співробітників становила 1 рік 3 місяці, що ресторанній галузі в принципі невластиво, оскільки більшість кандидатів розглядають таку роботу як тимчасову, особливо коли мова про позиції офіціанта або кур’єра.
Сильна команда однодумців є головним ключем до успіху. Довгі роки копіткої роботи та сотні бесід з членами команди допомогли нам знайти важелі мотивації, залученості й утримання співробітників наших ресторанів.
Керівники
Наші керівники є особистим прикладом для кожного. Багато залежить від того, який підхід використовують менеджери до своїх підлеглих. Якщо відносини засновані на повазі й довірі, розкритті та реалізації потенціалу одне одного — така співпраця буде приємною та продуктивною.
Під час пікового завантаження й офісні співробітники, і навіть топменеджери виходять на допомогу на локації, стаючи на час офіціантами, і допомагають спаковувати замовлення. Наші керівники й CEO періодично доставляють замовлення у ролі кур’єрів, найчастіше це відбувається у святкові дні. Така «робота під прикриттям» дозволяє не лише підтримати та розвантажити співробітників, але й зрозуміти проблемні точки та, як наслідок, оптимізувати процеси.
Регулярні зустрічі, щоденні особисті розмови та наявність зворотного зв’язку в компанії роблять колег щасливішими, адже вони відчувають, що їхні вклад і робота цінуються.
Лояльність
Ми ставимо інтереси людей на перше місце. Ми проти штрафних санкцій і грубих заходів «покарання», оскільки це сприяє демотивації.
При цьому ми не терпимо постійних спізнень на роботу або ігнорувань своїх задач з боку колег. У такому разі в особистій бесіді ми відштовхуємося вже від того, чи справді ця людина «наша» і наскільки вона до нас лояльна.
Так, зрідка усе ж трапляються штрафи та стягнення. Але вони не йдуть «до кишені» керівництву. Кожна відрахована копійка спрямовується до фонду допомоги онкохворим дітям «Таблеточки», і колеги про це знають.
Нематеріальна мотивація
Згідно з нашими опитуваннями, 80% співробітників ставлять заробітну плату далеко не на перше місце. Вирішальними факторами, які утримують їх у компанії, є комфорт, дружний колектив, визнання, можливість реалізуватися та брати на себе відповідальність. Покращення умов роботи мотивує людину набагато довше у порівнянні з грошовою винагородою.
Ми періодично нагадуємо співробітникам про те, наскільки вони цінні, робимо подарунки до річниці роботи в компанії, весілля, народження дитини. Це вибудовує між нами емоціональні містки, які також впливають на те, чи залишиться людина в компанії.
Розвиток
Розвиток є не менш важливим критерієм залученості. Наша компанія дає можливість навчання, при цьому компенсує 50% його вартості. Адміністратори, наприклад, регулярно проходять тренінги з сервісу.
Ми створили корпоративну бібліотеку з бізнес-літературою, щоб кожен охочий міг здобувати нові знання. Щотижня ми відвідуємо нові заклади, щоб тримати руку на пульсі у нашій галузі.
Гарантії стабільності
Усі наші співробітники офіційно працевлаштовані та завдяки цьому можуть спокійно планувати своє майбутнє. Вони регулярно проходять медогляд за кошти компанії. Виплата зарплат і бонусів відбувається вчасно, що також додає працівникам впевненості та відчуття спокою.
Тімбілдинг
Якщо ми говоримо про команду однодумців, не варто випускати з уваги власне слово «команда». Спільні захоплення та проведення часу разом сприяють створенню емоційних зв’язків всередині колективу та дружньої атмосфери.
У нашій компанії цей напрямок ще не розвинений до кінця, але ми шукаємо можливості, захоплення, які зможуть залучити велику кількість колег. Частина команди брала участь у майстер-класі з приготування суші від наших кухарів, ми разом каталися на лижах та збирались на водохресні купання. Ми продовжуємо пробувати різні ініціативи й сподіваємося, що невдовзі зможемо збирати більше людей на подібні заходи.
Підсумовуючи, зазначу, що підвищення залученості — це безперервний процес, який потребує постійної уваги та наполегливої роботи з колективом. Адже щасливий співробітник є запорукою успіху компанії.
Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені в матеріалах, є відповідальністю авторів.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.