- 4 хв читання
- 1396
Як цифрові інструменти спрощують роботу HR-менеджерів
Організація віддаленої роботи, релокація працівників — виклики, які постали перед HR-відділами під час пандемії та повномасштабної війни. Але ці всі кадрові процеси можна спростити за допомогою цифрових сервісів.


В умовах віддаленої роботи на HR-відділи лягає додаткове навантаження. Вони повинні контролювати обмін документами з працівниками, надсилати їх на підпис, вести облік тощо. Крім цього, в умовах воєнного часу в інспекторів з кадрів з’являються нові завдання: облік військовозобов’язаних, бронювання працівників та ін. І щоб оптимізувати роботу HR-відділів, у багатьох компаніях використовують цифрові сервіси.
Дослідження аналітичної компанії Gartner показує, що використання цифрових технологій — це один із головних трендів у роботі HR-працівників. Технології дають можливість компаніям масштабуватися, переходити на віддалений формат роботи й роблять їх стійкішими до змін.
Про те, яку користь цифрові сервіси приносять HR-менеджерам та які процеси спрощують, Work.ua розповіли експерти Tabula Rasa.

Яку користь приносять цифрові сервіси HR-відділам компаній
Використання цифрових інструментів ефективне як в умовах віддаленої роботи, так і під час роботи в офісі. Зокрема, вони дають компаніям такі переваги:
- Зменшується навантаження на HR-працівників. З автоматизацією кадрової роботи HR-и витрачають менше часу на рутинні завдання. Компанії не потрібно додатково наймати кадрових працівників, навіть коли вона масштабується.
- Пришвидшуються кадрові процеси. Цифрові інструменти дозволяють компанії швидше знаходити кандидатів на посади, приймати їх на роботу, переводити на інші посади тощо.
- Компанія підтримує корпоративну культуру навіть за віддаленої роботи працівників. За допомогою цифрових інструментів HR-працівники навчають співробітників, які працюють віддалено, та можуть відстежувати ефективність проведених заходів.
- HR-працівники своєчасно виявляють проблеми в роботі й усувають їх. Цифрові сервіси дають можливість отримувати зворотний зв’язок від співробітників, які працюють віддалено. За допомогою інструментів аналітики HR-менеджери прогнозують можливі труднощі з кадрами та завчасно їх попереджають.
Які кадрові процеси можна автоматизувати
Сьогодні HR-працівники використовують цифрові сервіси на всіх етапах роботи з кадрами — від пошуку кандидатів до звільнення працівників, переведення їх на інші посади тощо. На кожному етапі цифрові інструменти виконують специфічні функції.
Пошук і найм працівників
Найм працівників — один з найбільш трудомістких процесів у роботі менеджера з персоналу. Він повинен постійно розміщувати вакансії, переглядати відгуки, оцінювати потенційних кандидатів, проводити співбесіди тощо.
Сьогодні в арсеналі HR-ів є багато сервісів, які автоматизують ці процеси. Найбільшу популярність мають комплексні рішення, що охоплюють усі процеси, пов’язані з наймом.
Корисні інструменти: СУН
Онбординг
Сервіси для онбордингу стали трендом у сучасних компаніях. Вони дозволяють новим працівникам отримати всю інформацію, необхідну для початку роботи. Зокрема:
- оформити документи;
- познайомитись із колегами;
- отримати доступ до робочих чатів тощо.
Онбординг-сервіси незамінні для компаній, у яких співробітники працюють віддалено. Навіть якщо працівники відвідують офіс із першого дня на посаді, цифрові інструменти значно спрощують «рутину першого дня».
Корисні інструменти: Bamboo HR, Hurma System, AcademyOcean
Аналітика HR-процесів
Інструменти HR-аналітики допомагають менеджерам відстежувати поточну ситуацію з кадрами в компанії. Наприклад, HR-працівники можуть виявляти, на яких посадах працівники частіше звільняються, аналізувати причини таких проблем і знаходити шляхи їхнього розв’язання.
Аналітичні інструменти вимірюють ефективність рекрутингу за різними метриками. Найбільш поширені з них: вартість найму співробітника, індекс лояльності (eNPS), плинність кадрів, продуктивність співробітника або команди тощо. HR-менеджер налаштовує потрібні метрики залежно від цілей компанії.
Корисні інструменти: Zoho People, SuccessFactors
Електронний кадровий документообіг (ЕДО)
У роботі з кадрами HR-працівники витрачають багато ресурсу на оформлення документів, зокрема під час:
- прийому на роботу;
- оформлення відпусток;
- переведення на іншу посаду;
- звільнення тощо.
Сервіси ЕДО допомагають кадровим працівникам прискорити оформлення різних типів документів. Зазвичай компанії починають автоматизацію з окремих кадрових процесів, які потребують найбільше часу, і згодом масштабують електронний документообіг на всю роботу HR-відділу. У сервісі ЕДО працівник HR-відділу створює необхідні документи та надсилає співробітнику. Він підписує їх електронним підписом і повертає кадровику. Увесь цей процес може тривати кілька хвилин.
Сервіси ЕДО полегшують і ті кадрові процеси, в яких потрібне погодження документів (наприклад, оформлення відпусток, звільнення тощо). В особистому кабінеті інспектор із кадрів може налаштувати логіку: встановити відповідальних працівників і послідовність погодження. Документи автоматично рухаються ланцюжком погодження, а це спрощує рутинну роботу кадровиків.
Електронні кадрові документи відповідають усім нормам законодавства. Юридичну силу їм дає Закон України «Про електронні документи і електронний документообіг».
Корисні інструменти: Вчасно.ЕДО
Тож цифрові сервіси не лише полегшують роботу HR-менеджерам, а й приносять користь усім працівникам. Переваги від такої автоматизації отримує вся компанія. Поділіться, якими цифровими інструментами ви користуєтеся та як вони полегшують вам роботу. Так у коментарях ви зможете передати свій досвід тим, хто його потребує 🤓
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.