- 11372
Раз, два — і в дамках: як шукачу покращити супровідний лист
Сім надзвичайно простих, але дієвих порад, які здатні покращити ваш супровідний лист і зробити його виграшним.

Супровідний лист — це документ, який шукач додає до резюме, щоб розповісти про те, як сильно він хоче отримати саме цю роботу та чим його навички й досвід будуть корисні потенційному роботодавцю.
Це дуже крутий інструмент як для шукачів, так і для роботодавців. І справді багато компаній вимагають супровідні листи разом з резюме. Але деякі кандидати пишуть їх абияк або зовсім ігнорують цю вимогу.
Не треба так. Дайте собі шанс стати конкурентоздатним спеціалістом за лічені хвилини. Work.ua пропонує вам скористатися цими порадами, щоб написати ідеальний супровідний лист і ніде не налажати.
1. Звертайтеся безпосередньо до менеджера з найму
Якщо це можливо, уникайте фрази «Тому, кого це може зацікавити» у темі чи на початку листа. Чому це важливо?
Це загальна фраза, вона водночас призначена для всіх і ні для кого. Рекрутер буде отримувати сотні подібних листів, і щоб саме ваш привернув його увагу, потрібно діяти нестандартно від самого початку.
Звертайтеся до людини на ім’я, а не за шаблоном. Якщо ж ви не знаєте ім’я рекрутера, бо у тексті вакансії воно не вказане, зайдіть на сайт компанії або зателефонуйте до HR-відділу організації, куди хочете влаштуватися на роботу, щоб дізнатися потрібні дані.
І тільки якщо вам не вдалося вивідати інформацію, то обмежтеся «Добридень», «Вітаю» без усіляких панібратських додатків на кшталт «Привіт, любий рекрутере» або «Вітаю, мій майбутній роботодавцю».
2. Використовуйте чітку та лаконічну мову
Пам’ятаєте епізод серіалу «Друзі», коли Джої на прохання Моніки й Чендлера писав листа комісії з усиновлення, використовуючи тезаурус? То ми нагадаємо:
У нього вийшла така нісенітниця, що друзі забракували написане, а Джої довелося переписувати текст.
З супровідним листом може вийти така ж історія. Щоб не виглядати зарозумілим, неграмотним або занадто наївним, пишіть простою мовою, без словників синонімів та тезаурусу. Обов’язково сформулюйте свій лист професійно та ввічливо.
Уникайте надмірної кількості технічних висловлювань, якщо ви, звісно, не подаєте свою кандидатуру на посаду ракетника або нещодавно не винайшли ліки проти невиліковної хвороби.
3. Ні — копіюванню та шаблонам
Будемо відвертими, більшість людей, які вперше пишуть супровідний лист, не знають, як це правильно робити, тому шукають готові шаблони у Google. І це нормальна практика, але є кілька нюансів.
Уявіть, скільки ще кандидатів можуть взяти такий самий приклад з пошуковика й надіслати менеджеру з найму. Багато. Тому це провальна тактика.
Дотримуйтеся відповідного формату супровідних листів, як того вимагає компанія, але уникайте стандартних текстів. Якщо вже використовувати шаблон, то для структури, а не для вмісту.
Постарайтеся оригінально розповісти про себе — свою історію, а не якогось шаблонного Олега з інтернету.
4. Використовуйте супровідний лист, щоб розширити своє резюме, а не повторювати його
Супровідний лист повинен стати вишенькою на торті вашої професійної візитівки. Тому не повторюйте інформацію з резюме, а поясніть своїми словами, чому ваша кваліфікація робить вас найкращим кандидатом на ту чи іншу посаду.
Використовуйте реальні факти, щоб підкреслити свої вміння та навички й те, яку користь принесе ваш попередній досвід компанії.
5. Виконайте всі умови й дайте відповіді на будь-які запитання
Якщо вакансія вимагає супровідного листа, то у ній же шукайте набір інструкцій, в яких точно прописано, що потенційний роботодавець прагне бачити у ньому. Наприклад, коли вас простять: «Напишіть супровідний лист і розкажіть, чому ви хочете працювати у нашій компанії та що вас мотивує», то про це і розповідайте, без лірики та води.
Обов’язково дайте відповіді на всі пункти, якщо хочете пройти на наступний етап — співбесіду. Якщо вам не вдається виконати основні вимоги, можете бути певні, рекрутер не буде розглядати вашу кандидатуру.
6. Перевіряйте правопис та граматику
Перше враження має вирішальне значення, і супровідний лист з орфографічними та граматичними помилками здатний його зіпсувати.
Грамотний текст говорить про те, що кандидат є освіченою, уважною до деталей, акуратною людиною. А ще це свідчить про елементарну повагу.
Зробіть собі послугу та обов’язково перевірте свій супровідний лист через спеціальні сервіси, дайте почитати друг чи професійному редактору.
7. Покажіть свою впевненість
Кінець вашого супровідного листа має бути найцікавішим місцем тексту. Завершіть його феєричним абзацом, який продемонструє вашу пристрасть до роботи, мотивацію та здатність принести користь майбутньому роботодавцю. Тобто рекрутер повинен читати його і ридати від щастя, тому що перед ним лист найкращого кандидата, який підтримує місію компанії.
17 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Доброго дня, пані Дарья
на сайті зазначено, що у вас відділень , переважно в Києві та частина в Києво-Святошинському районі.
Якщо ХХХ ставить перед перед собою завдання експансії в регіони, то відповідно у Вас має бути підрозділ регіонального розвитку
Можливо, Вам потрібна людина для ведення проектів по запуску відділень по всій Україні, взагалі, та по Київській області зокрема? Вам потрібна людина, яка буде активно займатися пошуком приміщень відділень?
Сидячи в офісі в Києві я знайду потрібні локації в регіонах, знайду контакти місцевих брокерів та маклерів з нерухомості, після чого поїду у відрядження для визначення відповідності приміщень стандартам компанії.
Я готовий об'їхати всі 26 міст області та 30 селищ міського типу, які є в області, сфотографувати потенційно цікаві локації та підготувати презентації для подання на розгляд керівництву. Я вільно володію пакетом офісних програм, тому зробити презентації в Microsoft PowerPoint, то не питання взагалі
Можливо Вам потрібна людина для керування процесом підготовки до відкриття відділень згідно затвердженого плану-графіку?
Це знову ж таки я. Маючи великий практичний та життєвий досвід, я зможу грамотно делегувати частину повноважень та проконтролювати виконання поставлених завдань
Вам потрібно просувати франшизу?
я прозвоню регіональних ФОПів, що працюють самостійно та запропоную співпрацю під франшизою "ХХХ"
В мене є посвідчення водія категорії "В" та великий досвід безаварійного керування, тому буду просити службове авто для відряджень по області
В мене є очікування офіційного працевлаштування та облаштоване робоче місце. Не тому, що я сноб, а тому, що я маю великий практичний досвід роботи з регіональними підрозділами: від пошуку людей-виконавців до організації навчання, від перших кроків по проекту до організації роботи регіонального представництва та координації взаємодії (внутришньокорпоративні комунікації).
До дистанційної роботи я не готовий
Можу додати, що на той час, коли Завідуючий господарством піде у відпустку, то з мене не впаде корона підстрахувати його та поїхати у відділення вкручувати лампочку або шукати ремонтників для холодильників-кондиціонерів - це я теж вмію та добре розумію поняття "виробнича необхідність"
Якщо "ХХХ" інакше бачить перспективи напрямки розвитку, або у Вас немає відповідної вільної вакансії, то прийміть мої вибачення
це достатньо НЕшаблонно?
рекрутер должен в первую очередь разбираться в работе, на которую вербует, должен быть психологом и разбираться в людях, а не быть красивой девушкой (хотя если это совмещено с вышеназванными требованиями - то отлично) с шаблонами.
почему таки в пропасть? а потому что туча толковых и умелых специалистов либо сидят без работы, либо работают хз кем, в то время как собеседования с шаблонниками успешно проходят неумехи, сумевшие лишь правильно ответить на шаблонные вопросы и наобещавшие что умеют всё и сразу.
от неумелых действий новых работников Вы терпите убытки пару-тройку месяцев, пока не поймёте что он не такой как обещал, избавляетесь от него и ищите нового...но прикол в том, что находите такого же, по тем же шаблонам.
и так по кругу)))
и "продают" себя те кто ничего не может, а те кто может - не могут себя продать.
хорошим специалистам уже впору агентов нанимать как в спорте или шоу-бизнесе)))