- 5 хв читання
- 3156
ШІ пише листи: як це допоможе вам знайти роботу і не тільки
Мрієте про роботу в провідній компанії? Переконливий лист — перший крок. Дізнайтеся, як з допомогою штучного інтелекту створити професійний текст, що приверне увагу HR-менеджера й відкриє нові можливості.


Сучасний ринок праці в Україні швидко змінюється, і кандидатам важливо виділятися серед конкурентів. А оскільки супровідні листи відіграють одну з ключових ролей у процесі пошуку роботи, — штучний інтелект може стати потужним допоміжним інструментом для їх створення.
Тому в цій статті Netpeak Group розповів, як ШІ може допомогти вам писати професійні листи, що зацікавлять роботодавців. Ці поради базуються на матеріалах безкоштовного онлайн-курсу про ШІ, створеного Netpeak Group за підтримки Мінцифри. Вони допоможуть вам краще представити себе потенційним роботодавцям.

Крок 1. Визначення мети листа
Чітко визначте мету вашого листа. Що це буде? Супровідний лист для відгуку на вакансію чи комерційна пропозиція для продажу ваших послуг або продуктів? Загалом ШІ може вам допомогти з написанням різноманітних текстів: від дописів у соціальні мережі до повноцінних статей. Але ми розберемося з можливостями штучного інтелекту саме на прикладі супровідного листа.
Приклад запиту, з яким ви можете звернутися до ChatGPT:
«Привіт! Я шукаю нову роботу і хочу, щоб ти допоміг мені написати переконливий супровідний лист до мого резюме. Ось деяка інформація про мене та вакансію:
1. Моя професія: [вкажіть вашу професію]
2. Посада, на яку я відгукуюся: [вкажіть назву посади]
3. Назва компанії: [вкажіть назву компанії]
4. Мій досвід роботи: [коротко опишіть релевантний досвід]
5. Мої ключові навички: [перелічіть 3-5 основних навичок]
6. Чому мене цікавить ця посада: [вкажіть 1-2 причини]
Будь ласка, напиши мені супровідний лист, який підкреслить мої сильні сторони та покаже, чому я ідеально підходжу для цієї посади. Лист має бути професійним, але водночас відображати мою особистість та ентузіазм щодо цієї можливості».
Цей промпт (запит, який формулюють, щоб отримати конкретний результат від ШІ, — прим. ред.) дозволить ШІ отримати необхідну інформацію для створення персоналізованого та ефективного супровідного листа.
Приклад запиту до ChatGPT
Опціонально: вкажіть ШІ на специфіку та бажаний тон листа, щоб він краще відповідав вашим потребам та стилю спілкування. Наприклад: «дружній і теплий», «офіційний і діловий», «натхненний і мотивуючий» або «співчутливий, але стриманий».
Зверніть увагу
Чи знаєте ви, яка саме інформація потрібна, щоб ШІ створив якісний супровідний лист? Тут ідеться про контекст щодо компанії-адресата, її діяльності, історії, цінностей і місії. Можливо, варто вказати особливості корпоративної культури, якщо це відомо.
Якщо з формулюванням чіткого запиту у вас виникнуть проблеми, не хвилюйтеся. Почніть спілкування з прохання допомогти у створенні вашого запиту.
Наприклад:
«Мені потрібно створити до тебе запит на написання супровідного листа. Надай мені текст такого запиту та вкажи, що мені там написати».
Крок 2. Аналіз першої версії
Уважно прочитайте згенерований штучним інтелектом лист. Оцініть відповідність тону, стилю та змісту вашим очікуванням.
Крок 3. Надання зворотного зв’язку ШІ
Вкажіть ШІ на аспекти, які потребують доопрацювання. Ви можете попросити його не використовувати окремі слова в тексті, або прибрати чи скоротити якийсь абзац, вказати кількість символів, до якої треба підлаштувати текст тощо. У будь-якому разі, вам уже є з чим працювати, бо далі все залежить від вашого творчого погляду.
Приклад запиту, з яким ви можете звернутися до ChatGPT:
«Додай, будь ласка, більше інформації про мій досвід роботи з міжнародними клієнтами, з якими вели співпрацю близько 5 років і реалізували понад 15 проєктів на 4-х різних континентах».
Лист, згенерований ChatGPT та приклад коментаря
Крок 4. Фінальне редагування
Запропонуйте ШІ створити оновлену версію листа з урахуванням ваших коментарів та додаткової інформації.
Лист, згенерований ChatGPT, з урахуванням коментарів
Перевірте фінальну версію та переконайтеся, чи вона повністю відповідає вашим потребам.
Додаткові поради
- Адаптуйте стиль листа відповідно до специфіки галузі та компанії-адресата.
- Використовуйте ключові слова з опису вакансії або сфери діяльності компанії.
- Зосередьтеся на конкретних досягненнях і результатах, а не просто на переліку обов’язків.
- Персоналізуйте лист, демонструючи ваше розуміння потреб та цілей компанії.
- Перевіряйте згенерований текст на наявність фактичних помилок або невідповідностей.
- Експериментуйте з різними форматами та структурами листа, щоб знайти найефективніший підхід.
При написанні професійних листів зважайте на помилки в тексті, бо з допомогою ШІ ви можете не тільки будувати структуру своїх речень, а й перевіряти, чи все правильно написано. З цим вам допоможе чат-бот OnlineCorrector, який працює в середовищі ChatGPT. Він вміє робити автоматичні заміни, стежити за дотриманням правил чинного правопису, виправляти кальку та граматичні, пунктуаційні, лексичні помилки тощо.
І також не забувайте про можливість ШІ спілкуватися різними мовами, як-от англійська. То чом би й не спробувати створити супровідний лист іноземною мовою? Якщо він вже у вас є, використайте ШІ задля перевірки правильності написання.
Наприклад, надайте ШІ інструкцію:
«Переглянь і вдоскональ наступний текст англійською, щоб він звучав природно та ідіоматично, ніби написаний носієм мови. Усунь будь-які незграбні фрази чи конструкції, які можуть вказувати на те, що це переклад. Ось текст:
[Вставте ваш текст тут]
Надай покращену версію разом із коротким поясненням основних змін, які ти зробив».
Для редагування текстів англійською додатково краще використовувати сервіс Grammarly на основі ШІ, щоб точно переконатися, що ваш текст не містить граматичних помилок.
Використання штучного інтелекту — це не просто модний тренд, а реальний інструмент, який вже допомагає українцям будувати успішну кар’єру та розвивати бізнес в умовах глобальної конкуренції. Але пам’ятайте: ШІ — це лише помічник. Ваш унікальний досвід, хай то робота у волонтерських проєктах чи створення інноваційного продукту, ваша щирість та ентузіазм — ось що робить лист справді переконливим.
Експериментуйте з новими технологіями, вдосконалюйте навички роботи з ШІ, але не забувайте про те, що робить вас унікальним спеціалістом. І хто знає, можливо, наступний лист, написаний з допомогою ШІ, стане першим кроком до створення стартапу чи отримання омріяної посади у провідній міжнародній компанії.
1 коментар
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.