Що робить digital-маркетолог
Щоб зрозуміти, що входить до обов’язків digital-маркетолога, спочатку варто розібратися з самим поняттям digital-маркетингу. Отже, digital-маркетинг — це маркетинг, який використовує цифрові канали для залучення та утримання клієнтів.
Часто digital-маркетинг плутають з інтернет-маркетингом і вважають, що digital-маркетолог займається виключно поданням товарів і послуг, залученням і утриманням клієнтів через Мережу, проте це не так. Інтернет-маркетинг — тільки частина роботи digital-маркетолога, насправді його обов’язки часто виходять за межі інтернету, в офлайн, хоча і нерозривно з ним пов’язані.
Як це відбувається? Наприклад, якщо ви розміщуєте білборд, то це звичайний маркетинг, але якщо на ньому є QR-код, це вже digital-маркетинг; якщо розміщуєте рекламу на радіо чи телебаченні — маркетинг, а якщо в мовленні онлайн-радіостанції або цифрового ТБ — digital-маркетинг.
Таким чином ми отримуємо головний обов’язок digital-маркетолога — залучати та утримувати клієнтів, користувачів з використанням усіх доступних цифрових засобів.
Для цього фахівцеві потрібно:
- Вибудовувати digital-стратегію — план просування товару або послуги в інтернеті.
- Розробляти і впроваджувати медійні кампанії, контролювати їхню реалізацію.
- Складати портрет покупця, клієнта, користувача.
- Займатися побудовою комунікації між компанією і клієнтами в інтернеті (через платну рекламу — за моделлю PPC, через email-маркетинг, соціальні мережі та інше).
- Аналізувати ринок і конкурентів.
- Займатися SEO-оптимізацією сайту компанії.
- Працювати з веб-аналітикою сайту, проводити A / B тести.
- Тестувати й оцінювати ефективність різних каналів комунікації та розробляти плани освоєння нових.
Часто digital-маркетолог також проводить численні зустрічі з задіяними в створенні продукту і рекламної кампанії співробітниками, агентствами-підрядниками (ставить їм завдання і стежить за виконанням), партнерами, іноді з клієнтами. Впродовж роботи взаємодіє з різними командами всередині компанії — дизайнерами, веб-розробниками, контент-менеджерами.
Скільки заробляє digital-маркетолог
Зарплата digital-маркетолога зазвичай перевищує середню. Вона залежить від масштабності та складності проєкту, яким займається фахівець, а також від його досвіду роботи.
на квітень 2025
*за даними 498 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«Digital-менеджер» по Україні
Які навички потрібні digital-маркетологу
- Глибокі знання в маркетингу та інтернет-маркетингу.
- Уміння настроювати й аналізувати інтернет-аналітику.
- Аналітичний склад розуму.
- Творчі здібності, розуміння принципів написання рекламних текстів, створення зображень, що привертають увагу.
- Базові знання HTML, CSS або Photoshop.
- Комунікабельність, бажано розвинений особистий бренд.
- Уміння працювати в команді й ставити задачі іншим фахівцям.
- Досвід роботи в продажах схвалюється.
- Готовність постійно дізнаватися нове і здатність швидко навчатися.
Наскільки затребувані digital-маркетологи
Оскільки переважна більшість компаній зараз активно використовують цифрові технології для реклами і налагодження контакту з клієнтами, digital-маркетологи дуже затребувані.
Кількість вакансій
«Digital-менеджер» по Україні
Де вчитися на digital-маркетолога
Стати digital-маркетологом можна, закінчивши профільні курси за цим напрямком. Добре, якщо до цього ви вже отримали знання в маркетингу, рекламі та/або аналітиці сайтів.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Менеджер з персоналу
Менеджер з персоналу — це фахівець, який, в залежності від правил компанії, займається підбором, адаптацією, звільненням і навіть розвитком персоналу.

Економіст
Економіст — це фахівець, який допомагає компанії або підприємству розставити пріоритети та цілі в роботі так, щоб прибуток був більшим, а витрати меншими.