Що робить PR-фахівець
У PR-фахівця досить багато обов’язків. Це можуть бути підготовчі, періодичні, аналітичні задачі.
Основні завдання піарника:
- Розробка PR-стратегії компанії.
- Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
- Організація заходів, формування їхнього бюджету.
- Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
- Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
- Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.
Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.
Скільки отримує PR-фахівець
Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.
на квітень 2025
*за даними 222 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«PR-спеціаліст» по Україні
Які навички потрібні PR-фахівцю
Для того, щоб бути успішним PR-спеціалістом потрібно вміти орієнтуватися в сфері, в якій працює компанія, постійно підтримувати знання про неї.
Також фахівцю необхідно:
- Знати інструменти PR.
- Вміти визначати цільову аудиторію.
- Розбиратися в типах і структурі ЗМІ.
- Розуміти основи економіки, юриспруденції, менеджменту.
- Вміти писати тексти різних форматів, масові розсилки, листи.
- Мати високий рівень грамотності, поставлену дикцію.
- Бути лідером і організовувати команду.
Це не зовсім навичка, але без цього хорошому піарнику не обійтися — потрібно мати базу контактів ЗМІ, лідерів думок і постійно її нарощувати.
Дуже бажано знати іноземні мови, особливо якщо доведеться працювати в міжнародній компанії.
Наскільки затребувані PR-фахівці
Піарникам-початківцям може бути складно знайти вакансію з гідною оплатою праці, адже професія модна, багато бажаючих спробувати свої сили. Але, набравшись досвіду, можна розраховувати на хорошу посаду з високою зарплатою.
Кількість вакансій
«PR-спеціаліст» по Україні
Де вчитися на PR-фахівця
Щоб отримати професію піарника, необхідно закінчити профільний факультет в університеті.
Але цього недостатньо, щоб залишатися затребуваним фахівцем, тому курси, тренінги та воркшопи для PR-фахівця обов’язкові.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Таргетолог
Таргетолог — це той, хто займається налаштуванням і веденням реклами в соціальних мережах.

Журналіст
Журналіст — це співробітник засобу масової інформації, автор інформаційних та аналітичних матеріалів на різні теми.